Over Anne Marjon

Ik ben Anne Marjon Jonker, ik help mensen (met ADHD-gerelateerde klachten) meer rust in hun hoofd te krijgen door te kijken naar onbewuste patronen en deze samen bewust te maken.  

Ik hield vroeger al erg veel van schaken en van die onmogelijke 3D puzzels waarvoor je eindeloos geduld nodig hebt. Als ik daar toch eens mijn beroep van zou kunnen maken?! Voor mij zijn de gedachten die mensen hebben en hoe ze zijn ontstaan hele boeiende puzzels. Ik vind het heel interessant om samen te puzzelen en dat ene blokje aan te reiken, waardoor je ineens weer verder kunt.  

Wat ik over mijn brein geleerd heb is dat ik erg veel zaken interessant vind en erg goed ben in breed associëren. De uitdaging is om ergens te stoppen en keuzes te maken. En om dat goed te kunnen doen ben ik weer gaan voelen. Door te voelen, weet ik welke waarden belangrijk voor mij zijn en ik kan nu dus nagaan welke keuzes daarbij passen. 

Tijdens een coachtraject help ik je via verschillende invalshoeken aan nieuwe inzichten en tools waarmee je meer rust in je hoofd krijgt en je je beter kunt focussen. Ik werk met technieken vanuit NLP, systemisch werken, ADHD-coaching en ik maak gebruik van de theorie over  “a fixed and growth mindset” van Carol Dweck.  Door je lichaam en je hoofd weer meer met elkaar te verbinden zul je merken dat er rust en focus ontstaat. 

Wil je meer  over mij weten? Lees dan nog even verder.

Als je naar het gedrag van een ander gaat kijken kan dat niet zonder naar je eigen gedrag te kijken vind ik.  Elk gedrag doe je omdat het je ergens brengt en er is ook altijd de keerzijde, wat heeft dit gedrag jouw gekost? Ieder mens heeft zijn strategieën. Zelf zie je ze vanuit jouw perspectief en zolang je ze op deze manier blijft bekijken, zal je krijgen wat je altijd kreeg. Door de ogen van een ander ontdek je een ander perspectief en daar ontstaat dan ook de verandering.

Zelf ben ik dit proces in de afgelopen jaren in gegaan door middel van coaching en verschillende opleidingen. Dit hele proces heeft ervoor gezorgd dat ik mezelf heb omgeschoold van leerkracht tot coach voor volwassenen.  Het reflectieproces vind ik interessant en ik geloof dat daar de inzichten tot stand komen. Ik denk dat een volwassene met een grote zelfontwikkeling kinderen op een fijne manier kan begeleiden. 

Tijdens een coach-werktraject begeleid ik volwassenen (met ADHD-gerelateerd gedrag) om hun focus te vinden en bij hun kracht te komen.

In het onderwijs zet ik ook nog steeds kinderen in hun kracht. Dit doe ik tijdens een workshop  “Groepsgeluk: systemsich werken in de klas”. Door samen met een groep naar de onbewuste patronen te kijken, ontstaat er meer begrip en verbinding. In sommige gevallen gaat een team ook zelf dit proces aan. Als een klas gewend is om hiermee te werken kan een kleiner conflict ook makkelijk worden neergezet in een tafelopstelling om zo snel tot de kern te komen. 

 

Wat werkt voor jou?!!